Maturitní četba

18.08.2020

Do třetice, maturitní článek na téma knížky. Já jsem si vytáhla drama Pygmalion od George Bernarda Shawa a byl to dobrý tah. Tady bych ti chtěla doporučit knížky, které se dobře četly, bavily mě a klidně bych si je chtěla vytáhnout.

Malý princ - Antoine de Saint - Exupéry

Filosofická pohádka, která v sobě skrývá mnoho krás. Já to musel přečíst 2x, abych to opravdu pochopila, ale když jsem to před maturitou četla znovu, tak jsem tam stále nacházela nové věci.

Někdo to možná nepochopí, někomu to potrvá se do toho ponořit, anebo tě Malý princ vezme na společný výlet po planetkách a ty si ho užiješ. Záleží pouze na tobě. A nezapomeň, co je krásné je očím neviditelné, správně vidíme jen srdcem.

Ostře sledované vlaky - Bohumil Hrabal

Próza, která ke mně přistála náhodou a jsem za ni ráda. Oslovila mě na první přečtení, a proto jsem se rozhodla udělat z Hrabala mou maturitní seminární práci. Miloš Hrma řeší svůj chlapecký problém (aneb zvadl jako lilium) během druhé světové války, kdy jejich stanicí má projet ostře sledovaný německý vlak.

Ostře sledované vlaky byly zfilmovány Jiřím Menzelem, jako většina Hrabalových děl, a získaly i Nobelovu cenu.

Určitě bych taky doporučila Postřižiny, Příliš hlučná samota, Obsluhoval jsem anglického krále, Slavnosti sněženek a další. Neuděláš chybu!

Pygmalion - George Bernard Shaw

Drama o pěti dějstvích, kde profesor fonetiky Higgins společně s Pickeringem rozhodne "spravit" Lízu Doolitlovou, aby mluvila spisovně, chovala se slušně a byla dámou, která se umí chovat ve vyšší společnosti. Ale ona se během tohoto procesu do Higginse zamilovala, načež on ji bral jako pouhou sázku.

Tuto komedii jsem také viděla v Divadle na Vinohradech a vážně jsem si ji užila, takže doporučuju všemi deseti.

Celkově dramata bych přečetla všechna, kromě Audience od Václava Havla, to fakt ne.

Obraz Doriana Graye - Oscar Wilde

Jaké je to být stále mlád, ale přitom váš obraz stárne místo vás? Jo, to si okusil Dorian, kdy se nechal malovat Basilem Halwardem a zároveň se nechal manipulovat lordem Henrym. Dožene Doriana jeho vlastní narcismus a černé svědomí? Ano!

Tento román je delší než výše popsané knížky, ale vskutku to stojí za to.


Ale kdo ví, jak bude vypadat maturita příští rok, za dva tři roky. Pokud by to nebylo pro tebe, tak to ber jako pouhé doporučení kvalitní klasické litertury.

© 2018 
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky