Praha
9. 5. 2019 jsme se jako třída vydali na literárně - historickou exkurzi do Prahy. 5:39 jsme se odebrali LEO EXPRESSEM vstříc zážitkům. Po příjezdu se šli ubytovat do hotelu Slavia a vydali se na první výlet, a to do Národního muzea, které bylo otevřeno po šesti letech. Zde měla třída rozchod si to v klidu prohlédnout a poté si zajít na oběd nebo prozkoumat Václavské náměstí. Dále třída pokračovala na Staroměstské náměstí, kde se vydala na prohlídku Staroměstské radnice a poté jsme šli i na věž odkud byl nádherný výhled. Betlémská kaple byla poslední zastávkou tohoto náročného dne a bylo i na nás vidět, že je to už moc, protože sotva jsme dokázali udržet pozornost při zajímavém výkladu paní průvodkyně. Ale nás ještě večer čekalo divadelní představení LUCERNA v Divadle V Dlouhé, takže únava nepřipadala v úvahu.
V pátek to
byla spíše historická výprava, která začala v Resslově ulice, kde se
v kostele sv. Cyrila a Metoděje schovávala skupina Anthropoid po atentátu
na Reinharda Heydricha. Další zastávkou bylo židovské město, které obsahuje tři
synagogy, z toho Staronová synagoga je stále funkční a pořád se v ní konají "bohoslužby". Po přestávce
na občerstvení následovala prohlídka Národního divadla. Studenti měli to štěstí
a viděli i část opony od Vojtěcha Hynaise. A tečkou tohoto dne byla inscenace
PYGMALION v Divadle Na Vinohradech v hvězdném obsazení, např. Šárka Vaculíková, Jan Šťastný, Tomáš Töpfer, Svatopluk Skopal a další.
Poslední den začal procházkou po Vyšehradě, kde jsme navštívili Slavín a pan učitel byl úspěšný a dostal nás do kasemat kudy jsme dorazili do Gorlice, dnešní úschovna soch z Karlova mostu, dříve sloužila k shromažďování zásob, munice a vojska. Následoval přesun, přes přelidněný Karlův most, na Kampu. Zde si prohlédli vilu Jana Wericha a nově pomalovanou Lennonovu zeď. A co by to by výlet do Prahy bez Hradu? Přesně tak, konečnou památkou byl dobrovolný Pražský hrad, ale jelikož počasí nepřálo, tak většina z nás se šla schovat do restaurací nebo obchodních center.
Exkurze proběhla
bez jakýchkoliv problému a obě strany, jak pedagogický dozor, tak i studenti,
byli spokojeni.
